Firma Ramp Sp. z o. o. uzyskała dotację z Unii Europejskiej na projekt „Zwiększenie skali potencjału eksportowego przedsiębiorstwa Ramp Sp. z o. o. poprzez wdrożenie strategii wejścia przedsiębiorstwa na nowe rynki zagraniczne”.
Celem głównym projektu jest wzrost konkurencyjności firmy Ramp Sp. z o. o. na rynku międzynarodowym, poprzez budowę świadomości marki produktowej wśród odbiorców zagranicznych. Cel zostanie osiągnięty poprzez rozwiniecie eksportu, pozyskanie nowych, kluczowych klientów oraz dywersyfikację sprzedaży na nowych rynkach, promocję i budowę konkurencyjnej pozycji Marki na rynku zagranicznym.
Realizację projektu poprzedziła analiza kierunków rozwoju i prace nad nowym modelem biznesowym dla firmy RAMP Sp. z o. o. Celem realizacji projektu będzie zdobycie nowych rynków zagranicznych, jakimi są rynki albański, austriacki, francuski oraz hiszpański. Produktami przeznaczonymi na eksport będą wszystkie produkty w asortymencie Wnioskodawcy, ze szczególnym uwzględnieniem produktów przeznaczonych na rynek ogrodniczy, takich jak duże narzędzia ogrodnicze.
Zgodnie z Modelu Biznesowym, w ramach projektu zostaną zrealizowane, rekomendowane działania:
– udział w największych europejskich specjalistycznych targach branżowych, jako wystawca;
– udział w misjach gospodarczych;
– zakup usług doradczych związanych z wyszukiwaniem i doborem partnerów na rynkach docelowych;
– przygotowanie i produkcja indywidualnych materiałów promujących produkty na nowych rynkach zbytu;
- zakup mobilnej zabudowy na targi, co pozwoli zoptymalizować koszty przedsięwzięć wystawienniczych.
Z projektu korzystać będą pracownicy, którzy w sposób bezpośredni lub pośredni będą zaangażowani w realizację powyższych zadań i osoby zarządzające przedsiębiorstwem. Projekt skierowany jest do potencjalnych klientów firmy z rynków zagranicznych.
Przedsiębiorstwo planuje osiągnąć następujące efekty:
– Dywersyfikacja/ wzrost sprzedaży eksportowej na rynku globalnym;
– Wprowadzenie innowacyjnych produktów na nowe rynki zagraniczne;
– Wzrost przychodów z eksportu;
– Pozyskanie nowych kontraktów zagranicznych - docelowo min. 5 szt.
#FunduszeUE
Wartość projektu: 533 737,41 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 376 023,97 zł